السبت، 23 أغسطس 2008

من أيدك لباب السما

من ايدك لباب السما
يارب يحرر وطنا ونعيش في الحما
من الأعادي
ونقهر كوابيس الهزيمه
في نفسنا
من ايدك وأدنا دعاءيارب نحرر وطنا
ونعيش في حما
ندر عليا لفديكي بدمي
بس أنتي تنادي
ويوم ماتنادي يثور الدم في عروقي
وجاهد فيكي بأعز من نفسي ومالي
لو أتحررتي ياأمي أتحررت
ورجعتلك عزيز أبي
وساعتها بس
حارفع راسي وقول أنا أبن بلادي
أنا فلسطيني
يحرم عليا كل المتع واشوفك بتنزفي كل يوم يا أمي
ده أنا أفديكي بدمي
بس أنتي تنادي
وأسمعك بضميري
أجيلك في أوان الشهاده
أحررك من دنس الأعادي
من ايدك لباب السما يسمع منا ربنا بالنصر والأوسمه

هناك 4 تعليقات:

شيماء الجمال يقول...

برافو عليك ياحمد انا اول مرة اعرف انك بتكتب خواطر ..
تحياتي

Mohamed Hesham Safa يقول...

جميلة ...

أحمد سراج يقول...

شكرا ياشيماء على التعليق.

الحقيقه أنفعلت عندما رأيت يد الزميله وهي تشير بالنصر وتراءى لذهني رفع اليد بالدعاء فجاءت منها الخاطره.

أحمد سراج يقول...

شكرا يا هشام